סרטן פי הטבעת

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

8001831_xxlפי הטבעת הוא הפתח החיצוני של החלחולת (רקטום), הממוקם בקצה של המעי הגס. הפתיחה והסגירה של פי הטבעת נשלטת על ידי שני שרירים טבעתיים, כאשר השליטה באחד מהם מתבצעת באופן רצוני ואילו השליטה בשני מתבצעת באופן בלתי רצוני.

דרך פי הטבעת מופרשת הצואה ממערכת העיכול. האורך של פי הטבעת כשלושה סנטימטרים, הוא עובר דרך הרצפה השרירית של האגן ומהווה את הסוף של צינור העיכול.

בדומה לרוב סוגי הגידולים הסרטניים, גם הגורם לסרטן פי הטבעת אינו ידוע, אם כי ידועים מספר גורמי סיכון לחלות במחלה. בין היתר מדובר בזיהום נגיפי הנקרא HPV (וירוס הפפילומה האנושי) ובנוסף לכך נשאי HIV נמצאים בסיכון מוגבר לחלות בסוג זה של סרטן.

מה הם התסמינים של סרטן פי הטבעת?

הסימפטומים השכיחים ביותר של סרטן פי הטבעת הם דימום מפי הטבעת וכאבים בפי הטבעת. כמו כן אצל חלק מהחולים מופיעות גבשושיות נוקשות באזור פי הטבעת, הנראות במקרים מסוימים כמו טחורים. ייתכנו גם הפרשות ואי נוחות בפי הטבעת וישנם גם חולים שבהם הגידול גורם לכיבים בעור באזור העכוז. תסמין שכיח נוסף הוא חוסר שליטה על היציאות.

כיצד מאבחנים את סרטן פי הטבעת?

האבחון של סרטן פי הטבעת כולל בראש ובראשונה בדיקה רקטלית ידנית. בבדיקה זו מחדיר הרופא אצבע לתוך החלחולת של הנבדק על מנת לבדוק האם ישנו גוש חשוד או כל ממצא אחר שצריך להדליק נורה אדומה. אם ישנו חשד לכך כי אכן ישנו גוש חשוד, יש לבצע בדיקת ביופסיה שבמהלכה נוטל הרופא דוגמית קטנה של רקמה מהנגע החשוד על מנת לשלוח אותה לבדיקה מעבדתית.

צילום רנטגן ייכנס לתמונה בדרך כלל במקרה שבו אכן יאובחן גידול סרטני בפי הטבעת, שכן בעזרת צילום רנטגן ניתן לבדוק האם הגידול הצליח להתפשט מעבר לפי הטבעת. בדיקות נוספות שייתכן שייעשה בהן שימוש על מנת לשלול גרורות מרוחקות ועל מנת שניתן יהיה להעריך במדויק את גודל הגידול ומיקומו במטרה לתכנן את מהלך הטיפולים הן קולונוסקופיה, CT ו- MRI.

מה הן הזכויות המגיעות לחולי סרטן פי הטבעת?

הזכויות שמגיעות לחולי סרטן פי הטבעת משתנות בהתאם לסוג הטיפולים שמקבלים החולים ובהתאם לרמת התפקוד שלהם, המשפיעים על שיעור אחוזי הנכות. הטיפול העיקרי הניתן לסובלים מסרטן פי הטבעת כולל שילוב בין רדיותרפיה לכימותרפיה, כאשר הטיפולים ניתנים בזה אחר זה או במקביל. אי לכך, ישנו סיכוי לא רע שבמהלך הטיפולים ייקבעו למטופל מאה אחוזי נכות.

חשוב מאוד לציין כי המוסד לביטוח לאומי מכיר בקושי הרב עמו מתמודדים החולים בשלבי הטיפולים הקשור להגעה לוועדה הרפואית. לאור זאת נענה המוסד לביטוח לאומי לבקשת האגודה למלחמה בסרטן וכיום חולי סרטן יכולים לקבל אחוזי נכות בהסתמך על המסמכים הרפואיים בלבד, ללא צורך להופיע פיזית בפני הוועדה הרפואית. עוד יש לציין כי במקרים מסוימים, בעקבות הטיפולים ייתכן כי המטופל יאבד את השליטה על השוער. במקרה הזה ניתן יהיה לקבוע לו שמונים אחוזי נכות.

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בהקשר של סרטן בפי הטבעת יכולה לבוא לידי ביטוי בין היתר במובנים הבאים:

  • רשלנות באבחון – הכוונה היא בעיקר למקרים שבהם חרף התסמינים הרלוונטיים, לא הופנה המטופל לבדיקות לאבחון הסרטן וכן למקרים שבהם בוצעו הבדיקות המתאימות, אך הממצאים שלהן לא פוענחו בצורה נכונה. הסיכוי לריפוי גבוה יותר ככול שהגידול מאובחן בשלב מוקדם יותר ולכן כל עיכוב בתהליך האבחון עלול להיות קטלני.
  • רשלנות בטיפול – טיפול רשלני יכול לבוא לידי ביטוי בגרימת נזק במהלך הטיפול ובנוסף הרשלנות יכולה לבוא לידי ביטוי במתן טיפול שגוי. הטיפול האונקולוגי בחולי סרטן פי הטבעת מותאם באופן אישי לכל מטופל ומטופל ולא אחת נופלות טעויות בתכנית הטיפולים.
  • רשלנות במעקב – גם לאחר ההחלמה מהסרטן, צריך להישאר המטופל תחת מעקב רפואי וזאת כיוון שלאחר ההחלמה ישנו סיכוי להישנות המחלה. במהלך השנים האחרונות הוגשו לא מעט תביעות בגין רשלנות רפואית על רקע גידולים שהתפתחו באין מפריע על רקע מעקב לא תקין ולא מסודר אחרי מטופל שהחלים מסרטן פי הטבעת.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב!

חייגו עכשיו או השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן